Brukerstøtte
DDScad brukerstøtte er tilgjengelig for alle som har en aktiv vedlikeholdsavtale. Våre spesialister hjelper deg på e-post, telefon, samt via fjernhjelpsprogram for å jobbe direkte i prosjektet ditt på saker du ønsker hjelp med. På denne måten får du personlig og profesjonell støtte i din daglige virksomhet.
Ta kontakt med ditt team direkte
Trenger du hjelp er det bare å ta kontakt med brukerstøtte. For at du som kunde og bruker skal få best og mest effektiv mulig ordning oppfordrer vi alle til å kontakte teamene direkte i stedet for via sentralbord eller til en direkte kontaktperson. Selv om det til tider kan være litt stor pågang så vil du få svar raskere ved å holde plassen i køen enn ved å ta kontakt på andre måter.
Ønsker du fjernhjelp kan du koble deg opp via Team Viewer.
Du vil da få oppgitt et brukernummer og passord som du må meddele oss.
Nyttig informasjon for brukere av DDScad Arkitekt og Konstruksjon
TEK-sjekk Energi
Viktig melding! TEK-sjekk Energi regnearket ikke vil bli oppdatert og vedlikeholdt videre av SINTEF Community. Regnearket fungerer som før frem til ny TEK er utgitt, men skal da brukes på eget ansvar. Vi ser på andre løsninger for å sikre en god eksport til andre tilsvarende verktøy.
Feilmelding ved oppstart av programmet
Vi har registrert at i noen tilfeller blir systemfiler avinstallert av Windows ved en feil. Dette er rapportert til Microsoft som en bug. Problemet kan løses ved å kjøre linken under:
Etter installasjon og en restart bør programmet starte uten problemer. (Problemet kan også oppstå for andre program som bruker Microsoft Visual Studio.)
Tips for installasjon av programmet Staircon
For veileding og installasjon last ned følgende PDF. Se også tips for innstillinger ved beregning av trapp.
Gamle installasjoner bør avinstalleres før ny installasjon brukes. NB! Fungerer 3D trapp i dag, trenger du ikke å gjøre noe.